Sådan skaber du opmærksomhed omkring din butik

Den vigtigste opgave, du som butiksejer har, ligger i at sørge for, at der er kunder i butikken. Er der ingen kunder, er der ingen salg.

Men hvordan får man det? Du kender måske fra dig selv, at du er mere villige til at bruge flere penge i en butik, der ser ordentlig ud, fremstår flot og har et godt udtryk. Ligeledes kom du kun ind i butikken, fordi de havde formået at skabe opmærksomhed omkring sig selv. Iscenesættelse og dekoration er derfor helt afgørende i kampen om kundernes besøg og penge.

Her får du nogle gode råd til, hvordan du kan øge opmærksomheden på din butik ved at dekorere butikken målrettett.

#1: Skilte udenfor butikken

Det er virkelig vigtigt, at du har et facadeskilt ved indgangen af din butik. Det skaber genkendelighed.

Der er forskellige måder at udtrykke sit brand på igennem facadeskiltet, men ofte kan det være en god idé at lade det se lidt eksklusivt ud. På den måde føler kunderne, at det er en butik, der har styr på sine ting. Udtrykkets eksklusivitet skal dog heller ikke tage overhånd, da det så vil virke afskrækkende, fordi kunderne i stedet tænker, at knapt har råd til at opholde sig i butikken. Det er en balancegang!

#2: Kreativ skiltning inde i butikken

Inde i butikken kan du med fordel også bruge skilte. Du kan for eksempel bruge selvklæbende folie, som du kan klistre på vægge og gulve. Ved for eksempel at have pile eller fodspor på gulvet, kan du på den måde bedre styre kundernes opmærksomhed mod det, der er mest profitabelt for dig at sælge.

Det kan også være oplysninger, du ønsker at gøre kunderne opmærksomme på. For eksempel kan du ønske at gøre dem opmærksom på din online webshop, der har et større lager end den fysiske butik, hvis nu der mangler en størrelse.